Nytt försök....

Ja, vad ska man säga.... går inget vidare med å blogga för min del. Tycker inte jag har något speciellt å skriva om så då blir det inte av.... men ska försöka mig på ett litet inlägg iaf... =)

Sista tiden har verkligen bara varit jobb... blev ju varslad i april, trodde jag skulle sluta sista augusti. Så jag skrev upp mig på precis allt extra som fanns.... jobbade nästan hela min 3 veckor långa semester. Andra semester veckan fick jag veta att jag fick förlängt 3 månader så nu har jag iaf jobb till siste november. Men, eftersom jag redan satt upp mig på massa skift och det e svårt att få ner folk på sommaren så har det bara varit att jobba och se glad ut. Så på 2 veckor nu har jag jobbat ca 140 timmar *suck* ! Nu äntligen har jag fri vecka men det e bara 2 dagar kvar på den....
Just nu känns livet inte så jävla roligt.... på tisdag jobbar jag mitt sista skift på "mitt" skift. Har varit med gänget  i 1 1/2 år, man lär känna varandra väl och man blir som en stor familj, men nu e det över.... känns skit jobbigt. Trivs verkligen med alla och kommer sakna dom så oerhört mycket.... usch, tårarna kommer bara jag tänker på det!!! September blir det på ett skift, sen i oktober får jag byta både skift och maskin.... jobbigt !!! Men men, tillbaka till vikarie livet igen, får vara glad att jag iaf får jobba kvar.....
Man hinner inte med så mycket annat än att jobba och att ta hand om barn och hem..... det sociala livet är det inte så mycket med, men det har man haft på jobbet, och nu blir det inte så längre.... fy å fy....
Hoppas att det iaf det blir så bra som det kan bli....

Detta grubblande och tänkande får en verkligen att bli deprimerad....

Idag har jag och Melina varit i stan. Vi köpte lite presenter, e juh en massa födelsedagar mest hela tiden =)!
Vi hade det jätte mysigt och hon var så duktig. Alicia är hos sin pappa men kommer hem på söndag *längtar* !
På söndag börjar även Melles gympa och på måndag drar Alles dans igång.
Tisdagar rider båda tjejerna nu och dom tycker det e super kul, det tycker mamma med =) !!!

Va förbi syrran en sväng efter stan, hjälpte henne plocka iordning lite kläder som hon skulle sälja. Mosters prins växer så det knakar, han e så fin lilla prinsen =) !

Saknar min andra syster, hoppas jag träffar henne snart, eller ja, hon fyller ju på måndag så då ska vi juh gratta henne förstås.

E sugen på lite festa, skulle vilja gå ut, dansa och ha kul. Får väl se om man får tid till det någon gång innan man fyller 40....
Den 16e har jag iaf planerat att bjuda hem skiftet till mig på lite avskedsmiddag, hoppas det blir av nu bara!!!

E redan trött på kylan och regnet och hösten har knappt börjat. E skapligt avundsjuk på Ninna och Steen som just nu befinner sig i Thailand.... Vill verkligen åka tillbaka dit, så underbart.... Men som det e nu så e det bara å spara pengarna på hög ifall man står där utan jobb sen... ska väl egentligen inte klaga, har juh varit i thailand 3 veckor i år samt 1 vecka i bulgarien, men det e juh så skönt med värme och sol =)

Hoppas det ska finnas lite tid till stallet snart igen med, har varit dåligt med det nu....

I morgon tänkte jag ta med Melina till morfar och tvätta bilen både utvändigt och invändigt, det behövs verkligen!
På söndag kommer pappa hit och då hoppas jag våran altan blir färdigbyggd!!!

På måndag e det dags att jobba igen, jobbar till fredag kväll, sen blir det fri vecka igen ....

Den 20:e blir min lilla prinsessa 3 år, stora tjejen .... så sjukt vad tiden går fort!!!!

Ja, det blir juh en hel del skrivande när man väl kommer igång.... nu ska jag lägga mig och vrida och vända på mig i sängen å inte kunna sova..... svin roligt ........

Kram


me at work




Thailand 07






Thailand 09

( samma berg på bilderna, taget från olika vinklar olika år ) 


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej stumpan! Kul att se lite uppdatering =) Usch vad tråkigt för dej just nu =( Förstår att det är jobbigt, man träffar ju jobbarkompisarna mer än familjen, så de är så himla viktiga.. Men jag tror de nya blir bra med, det är ju fullt med blackabor s Jobbar du kväll på onsdag, eller vill du följa med och studsa lite? Kram på dej tjejen hoppas du fick sova inatt!

2009-09-05 @ 21:14:25
URL: http://emmaochlivet.webblogg.se/
Postat av: Emma

Haha, jag har mer än ett inlägg imånaden iaf =P

2009-09-06 @ 18:21:13
URL: http://emmamariia.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hej, nu har jag hittat din blogg vakul, då har jag en till att läsa :)

Visst är det så att när man får barn och jobbar så försvinner det sociala livet ganska drastiskt :( tyvärr... men vi kan väl kanske trycka in en kopp kaffe någon gång, det skulle vara kul...

2009-09-06 @ 23:09:52
Postat av: Linda

Vem e du som hittat min blogg??? =)

2009-09-07 @ 12:00:30
Postat av: Emma

lämnade den ingen mejl?

2009-09-07 @ 12:13:24
URL: http://emmamariia.webblogg.se/
Postat av: linda

var ser man mailen då?

2009-09-07 @ 20:13:07
Postat av: Ann-Sofie

Det är ju Ann-Sofie asg

2009-09-07 @ 21:43:17
Postat av: Emma

Du ser mejlen när du loggar in på blogg.se, då står det tillsammans med kommentaren (om de lämnat ngn mejl)

2009-09-09 @ 14:01:30
URL: http://emmamariia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0